Šesto izdanje Art kampa Empeduja zamišljeno je kao site specific manifestacija koju programski oblikuje deset radova umjetnica i umjetnika mlađe i srednje generacije iz područja performansa, glazbe, aktivizma, umjetničkih akcija i instalacija u javnom prostoru. Fizički prostor plaže Bivio na Kantridi poslužio je kao ishodište za kreaciju umjetničkih radova i upisivanje privremenih umjetničkih postaja u topografiju samog lokaliteta. Javni prostor – plaža na zapadnoj margini grada, uvelike izmještena iz čvorišta gradskog koordinatnog sustava kulturnog života, institucionalnog i neinstitucionalnog, postaje privremeno mjesto, ali i referencijalna točka za promišljanje tema i problematika koje se povezuju s koncepcijskom odrednicom 6. Art kampa More je život.
Program 6. Art kamp Empeduja:
17:00 Ela Štefanac, Simfonija moru, zvučna instalacija, 2020.
17:00 Siniša Labrović, Pecanje, performans u trajanju, 2018.
17:00 Tanja Blašković, Zastave, umjetnička instalacija, 2020.
17:00 – 19:15 Milijana Babić & građanke i građani Rijeke, Hotelski lanac, umjetnička akcija, 2020. * (na lokaciji plaže Skaleta pored grđevinskog terena Costabella)
17:30 – 18:30 Tajči Čekada & Ivana Kalc, Radilište 101, performans, 2019.
20:00 Lara Ritoša Roberts (PK FISKULTURNIK), Jugo Joga: Utjelovljenjem krize u cjelovitije sutra!, participativni performans, verzija 2020.
20:45 – 21:15 Nika Rukavina, Left-right, performans, 2016.
21:30 Igor Anjoli & Suzana Turujlija, performativno kuhanje, 2020.
21:30 Željko Luketić, Borderline Music, DJ set, 2020.
Ela Štefanac, Simfonija moru, zvučna instalacija, 2020.
Instalacija Simfonija moru sastoji se od dva odvojena zvučna zapisa – zagrijavanja orkestra i kolažiranog zvuka uštimavanja orkestra, snimanih mobilnim telefonom na raznim lokacijama. Određeno neodređeni meditativni zvuk, pušten u loop s pogledom na more spaja nam dvije različite lokacije i odvode na neku treću. U koji god svijet nam treba. Emocije, sjećanja i trenutak se pretapaju jedni u druge, u individualnu simfoniju.
Siniša Labrović, Pecanje, performans u trajanju, 2018.
Performans “Pecanje” traje nekoliko sati, ovisno o kontekstu i okolnostima, a u premijernoj izvedbi u Ljubljani na festivalu Mladi levi 2018., trajao je sedam sati. Važno mi je trajanje koje naglašava apsurdnost, ali i upornost koja ide usuprot eventualnoj beznadnosti. Sve se čini već zgotovoljeno i riješeno, istovremeno i “sigurno”, ali performans ipak insistira na tome da se kušaju granice, da se nadmaši nemoguće. Performans se nada čudu.
Za program 6. Art kampa Empeduja, Tanja Blašković će na licu mjesta izraditi i predstaviti umjetničku instalaciju Zastave. Radi se o šest zastava u potpunosti izrađenih od plastičnih vrećica koje se gotovo nikada ne recikliraju konvencionalnim načinom, već se najčešće mogu vidjeti kako, poput kakvih neželjenih ukrasa, vijore na vjetru zapletene u grane stabala, ili kako plutaju u moru poput meduza. Ovim radom Tanja ukazuje na problematiku zagađenja okoliša. Rad se sastoji od postepenog vizualnog ‘onečišćenja’ plave zastave. Plava zastava se inače dodjeljuje mjestima, plažama i marinama koje se smatraju izuzetno čistima. Ujedno je i jedan od glavnih kriterija na temelju kojeg lokalno stanovništvo i turisti odlučuju gdje će provesti ljetni odmor.
Tajči Čekada & Ivana Kalc, Radilište 101, performans, 2019.
Radilište 101 prvi je u nizu performansa iz ciklusa Radilište Ivane Kalc i Tajči Čekada. Premijerno je izveden na Golom otoku, 31. Kolovoza 2019. u sklopu projekta Goli otok – Novi Hrvatski turizam. Do sada su realizirana tri performansa iz navedenog ciklusa.
Performans je osmišljen za specifičnu lokaciju Golog otoka, a direktno se referira na jedan od najozloglašenijih logora na Golom otoku, zvanog Radilište 101. Poznata činjenica o logoru na Golom otoku govori kako su kažnjenici čitavo vrijeme svog robijanja nosili kamen s jedne hrpe na drugu, što se do danas ustalilo kao simbol besmislenog i besciljnog rada. Težak i besmislen rad bio je važan dio pritiska na kažnjenika tijekom bojkota. Trajao je uglavnom dok je zatvorenik izvršavao kaznu, ali se rad na Golom otoku nikako nije sastojao samo od nošenja kamena. Kako bi se bojkotirani kažnjenik prisilio na reviziju vlastitih stavova, morao je izvršavati najteže fizičke poslove poput nošenja kamena s jedne hrpe na drugu. Radi se, zapravo, o oponašanju slične kazne primjenjivane u Gulagu, gdje su logoraši nosili hrpe snijega s jednog mjesta na drugo.
Milijana Babić i građanke i građani Rijeke, Hotelski lanac, umjetnička akcija, 2020.
U godini u kojoj se očekivalo da riječki turizam doživi svoj vrhunac, hotel Hilton Costabella trebao je otvoriti svoja vrata prvim gostima, a umjetnički projekt Kostabela koji prati izgradnju luksuznog turističkog kompleksa, trebao je imati svoj epilog. Umjesto toga, našli smo se u prolongiranom stanju čekanja iskoristivši ga tako što smo pozvali građanke i građane Rijeke, koji su s nama podijelili svoja iskustva, strahove i nade vezane uz suživot s Hiltonom.
Lara Ritoša Roberts PK FISKULTURNIK, Jugo Joga: utjelovljenjem krize u cjelovitije sutra!, participativni performans, verzija 2020.
Kroz umjetničku strategiju aproprijacije, rekonstrukcije te hiper-identifikacije sa socijalističkim arhetipima (i klišeima), preko jukstapozicija nostalgije i ironije, subjektivnog i proživljenog, cilj ranijih performansa PK Fiskulturnika je pronalaženje interaktivnih načina komuniciranja i uključivanja gledatelja u stvaranje novog kolektivnog tijela, povezanog umjetničkom akcijom i dobrom voljom svakog uključenog pojedinca. Vizualno-fizički jezik postaje sredstvo a tijelo okvir unutar kojeg se kulturološko- povijesno-politički kontekst utjelovljuje, manifestira, isprepliće i sučeljava sa samim sobom. Za izvedbu u Rijeci tijekom Art Kampa Empeduja 2020., Performance Klub Fiskulturnik zamislio je još jednu u niz specifičnih interakcija sa publikom Jugo Joga : utjelovljenjem krize u cjelovitije sutra!. Ovoga će puta PK Fiskulturnik voditi publiku kroz vježbe koje će nam pomoći regenerirati tijelo, um i duh i tako nas osposobiti za daljnji život tijekom globalne pandemije te ekonomske, ekološke i društvene krize. Naša tijela će kroz pokrete Jugo joge postati poprišta transformacije u kojima se krize, strahovi i konflikti osjećaju, proživljavaju, procesuiraju i u konačnici rješavaju. Tim ćemo procesom započeti čin ozdravljenja i osnaženja kako na osobnoj tako i na kolektivnoj razini.
Gostovanje organizirano uz podršku: a-n The Artists Information Company Bursary
Produkcija i organizacija: MMSU Rijeka
Nika Rukavina, Left – right, performans, 2016.
Performans se uobličava kao igra građenja kule od karata, umjesto igraćim kartama služeći se kreditnim karticama. Kartični špil vizualno predstavlja različita rješenja apstraktnih slika, numeričkih kodova i brendova stranih banaka koje posluju u Hrvatskoj. Igru određuje izgradnja arhitekture koja zahtijeva strpljivost i upornost jer je sama struktura labilna, pod neprestanom prijetnjom urušavanja. Naoko prozračnu konstrukciju, ujedno odlikuje jasna hijerarhijska (piramidalna) shema i međuzavisnost dijelova u odnosu na cjelinu. Posjetitelji su pritom pozvani na sudjelovanje u performansu, uvježbavanje upornosti i ustrajnosti. Ionako neizvjesna grupna dinamika, dodatno je otežana okretanjem ventilatora čije strujanje zraka neprestano mijenja tok događaja i odgađa potencijalno uspješan ishod. Tekst: Kesnija Orelj
Igor Anjoli & Suzana Turujlija, performativno kuhanje, 2020.
Srdela (lat. Sardina pilchardus), morska riba iz porodice haringi (Clupeidae), je središnji motiv i sastojak ovog performativnog kuhanja. U Hrvatskoj je još poznata i kao sardina, srđela, šardela, sardela, a ponegdje kao štijavica ili žir. Srdela se smatra kraljicom riba. Spada u plave ribe i bogata je nezasićenim aminokiselinama omega-3 i omega-6 pa je vrlo zdrava. Vrlo je tražena jer je među najjeftinijim ribama koje se mogu nabaviti svježe. E, tu srdelu, sardelu, šardelu, srđelu, štijavicu ili žir, Igor Anjoli i njegovi gosti, uz interakciju s publikom, ponudit će nekoliko potpuno novih ideja i načina, kako pripremiti kraljicu mora.
Željko Luketić, Borderline Music, DJ set, 2020.
Kultna emisija zagrebačkog Radija 101 pod naslovom Borderline Music emitirana je u noćnim vikend-terminima punih desetak godina, da bi potom kraće vrijeme gostovala na radiju novosadskog festivala Exit, Elektrana. Koncept se razvijao u naoko nezamislivim glazbenim spojevima nekomercijalne, nezavisne i žanrovski potpuno različite glazbe, od plesnog disco zvuka Jugoslavije i Italije, do industrijskih ritmova njemačkih i belgijskih underground new-beat klubova, recentne analogne elektronike, ali i post-wave minimalizma bivšeg Istočnog bloka. U svojim klupskim izdanjima, Borderline Music gostovao je na legendarnim S&M fetiš-partijima Bizarre u Zagrebu, festivalu eksperimentalnog videa i filma 25FPS, večerima Disco Panonia, Cro Electronic Body Music (CroEBM), Urban Music (Sisak), Art & Strategy (Medika, Zagreb), Hartera, Six Martinis & A Blow Job (Rijeka), KC Grad (Beograd), itd.
Fotografija: Andrea Knežević – iz performansa: “Radilište 101” Tajči Čekada & Ivana Kalc
Dizajn: Andrea Žic Paskuči
Manifestaciju podržavaju: Odjel za kulturu – Grad Rijeka, Ministarstvo kulture RH, Novi turizam d.o.o.

Sažmi